Pages

Monday 18 February 2013

ce teka yang mana

Assalamualaikum,dan selamat sejahtera,salam 1 Malaysia, salam Perak aman jaya. =) hehe. ape?? tak boleh pulak aku nak tulis macam tuh. ==" *eh eh eh..lalalala..sambil berlalu pergi. haha! okey kalau post aku yang lepas2 aku ade cakap kan pasal twins. kan kan kan kan kan...
Okey sekarang aku nak cerita siapa kan empunya BABY TWINS tersebut.

Bermula lah al kisah..jeng jeng jeng..
bby twins tuh sebernanya bby kakak kepada sahabat ku.eyqa zulaikha. eh aku ade cter pasal dia,korang korek dalam dalam isi blog aku ni,ha jumpa nama NUR ZULAIKHA ha ituh dia lah tuh. kakak dia baru bersalin (eh xade lah baru sgt,dlm awal tahun ni rasa nya.tak ingat. bby twins ni perempuan. comel kan (gmbr yg aku tunjuk kt post yg lepas). ala~~ lupalah name twins ni. hmhm.panjang sgt. hehe.. skrg diorg dah....... tak tahu lh skrg dh bpe bulan...

setiap kali eyqa balik dari matrix dia lah yang kena jage bby twins ni.haha.sampaikan dia pun dah tak larat nak jage.haha. dan aku adalah juga kadang2 menyibukkan diri pi kesane.main dgn twins.dari apa yang kakak dia cter,twins ni jarang ngis same2. iyelah contohnya macam bila si kakak ni ngis yg adik pun turut ngis.. eh takkk... bby tuh pun dah faham dan dia tak nak susahkan ibu dia. hehe (eh iyeker.merepek je aku ni ==) eeh tapi sekarang deme dah kenal org lah. bila aku nak pegang je dia mula nak ngis. hmhm.tak best lah. tapi klu sembang dgn dia,dia mesti gelak.mase tuh cumil sgt sgt sgt.
macam mana nak bezakan deme?? kalau si kakak muka dia agak bulat sikit.ikut maknya. kalau si adik muka bujur sikit.ikut muka sape? enth lah.ikut ayahnya kut..tapi mase deme kecik2,serius mmg tak dapat bezakan deme.seiras sgt sgt sgt. sekarang ni pun kakak nya buat tada kat kaki bby twins ni. risau lah jugak kan,kalau tertukar ke ape. kan..tapi biasanya si ibu lebih mengetahui yg mana anak nya.kann kan kann..

baru2 ni aku ade bawak kawan aku eyna pi jumpa twins.mula2 kitaorg just beli ais blend kat kawasan tuh jer. dah alang2 tuh,aku ajk lah dia sekali jumpa twins.ala,lagipun kakak dia dah kenal aku. "ohh!  nadiah! masuk masuk.bby ada ni" heheheh =D ala mak dia pun dah kenal lah "la,nadiah.minum2 lah" hehehehhehehehehehhehehe =D mula2 eyna muka dia mcm 50/50 je nak pi,aku paksa dia,baru nak pi. manalah tahu kan,kalau kita tgok muka bby kita akan rasa tenang sikit.kuarag sikit masalah.kalau aku,kalau aku tengok bby akan aku rasa perasaan penat tuh hlang sbb dpt tgok deme. diorg seolah2 masih belum mengerti erti sebuah kehidupan lagi.dan aku akan bayangkan,mase aku bby lagi,macam ni lah agaknya aku kan.ngis2 jerr...kesian ibu~ (syg ibu.tq jage saya mase saye kecik2 dulu) cayelah,mesti satu hari nnti bby twins ni akan rasa bersyukur sgt sgt sgt sgt dapat seorg mama(eh..diorg pnggil mama lah) yang penyayang dan take care psl dia. eh ade sesetengah ibu tak suka tahu.jenis yg tak reti bersyukur dapat twins (eh,ade ke pun.la...dlm drama2 bagai tuh ade je) hm. maaf kalau ade tersalah cakap..

nnti ada mase,aku tanya balik eyqa apa nama twins ni. hehehe.ni gambar2 deme yang ku dapat... hehehe..

sila tinggal kan komen anda diruang yg telah disediakan. hehehe..
cumil kan..
jap
jap
jap
ada lagi gambar lah.
1: ituh si adik.nenek yg pegang tuh.hehehe.
2: yg ituh adik jugak rasenya.enth lah.kadang2 aku pun keliru.klu dlm pic ni.
klu dpn2 aku dapat lah bezakan.
3: yang besar tuh,comel kan!! ituh mmg si kakak muka bulat jer...hehe.gambr ni 
aku yg ambik,mase tlg eyqa dn kakak dia jage twins.
sbb family.....bla bla bla bla..


      yg ni si kakak.hah!perhati kan dalam2. muka dia bulat sikit..



   yang ini adik rasenya..... tuutttuutt ==" yang aku tahu si adik muka bujur sikit.
      kalau korang tengok gamabr yg gambung2 tuh no 1,yg ituh  si adik.aku pasti sgt...
        



SELAMAT MEMBEZAKAN DAN SELAMAT MENCUBA!! ^___^


agaknya macam ni kut deme mase dalam perut mama mereka.hehe


agaknya kan kalau diorg kanak2 macam ni lah muka deme.seiras sahaja.
jenuh mama nya nak kejar nnti.
lpas tuh ckp.."ehh yg mana satu anak aku ni.hehehe" ate muka
nya same2 sahaja. 
*kak saya gurau je erk.jgn mabik hati, =)

lah..muka deme ni cuma copy paste je pun.kita pun boleh lah..
pegi kt mesin photostat...... bla bla bla bla..
abaikan. XD

kak..nnti saya dah ade camera sendiri yg sikit punya canggih,saya nak 
pinjam bby akak tahu.nak buat photoshot tau tau tau.macam yg dlam
gambar ini.hehe.
boleh kan kan kan..

nnti bila deme dah besar dan dapat tahu yg mereka sebenarnya adalah
twins, semua perkara nak sama sahaja. haha.
jenuh lah mama dia nnti.semua barang kena beli yg same warna,tak boleh
sorang warna ni,sorang lagi warna lain.hahaha..^_^


nanti birthday deme kan kan..mama dia mesti buat kek macam ni.sbb kawan diorg
ramai kan.hehe.lepas tuh pulak kalau deme ni lain2 sek.
kan..mmg ramai sgt kawan deme..
kak jgn lupa tau tempah kek utk twins nnti.
hehehe..eh jgn lupa jemput saya pulak ^_^v

ehhh..
okey lah erk..
dah lah tuh aku merepek pasa twins ni...
dah macam merepek je banyak..
kepada akak,maaf kalau saya ade tersalah cakap ke apa ke..
mohon dimaafkan..
niat nak bercerita sahaja..

sekian,wasalam..
bye bye bye !!




0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy