Pages

Friday, 15 January 2016

Solution

Finding the answers to a mathematics problem.

There are many paths to the solution. 

Choose the simplest way first. 

Bercerita

Suka.
Manusia bercerita bila sesuatu yg melibatkan mereka. 
Manusia bercerita bila melibatkan sesuatu yg mereka suka. 

Apabila manusia mula bercerita tentang seseorang?? 
#kaurasa

Thursday, 14 January 2016

Experience

Pengalaman. Tak da pengalaman??? Kita ada kan jugak pengalaman tuh. 

Sementara masih bernafas kutip lah pengalaman tuh sebanyak yg mungkin. 

Pengalaman yang mematangkan kita sebagai seorang manusia. 

Pengalaman mengajar kita bagaimana jadi seorang yang sabar. Tabah. Cekal. Tegas. Dan....

Pengalaman memberitahu kita betapa hebat nyeeee kuasa Allah SWT. 

Sekurang nye ada cerita yang nak di cerita pada anak cucu nanti. 

Perhatian

Iyep. Manusia mmg nak kan perhatian. Tak kira lh lelaki atau perempuan. Kenapa erk?? 

"Terima kasih sbb awk tak pernah tak ada utk saya" 

Thursday, 7 January 2016

Just be nice

Just be nice.
Iye. Buat lh baik dgn siapa pun. Jgn menilai orang itu hanya dari sudut penampilan. Sifat. Caranya. 

Tapi...

Just be nice.
Just be nice with ur mind. Just be nice with ur eye. Just be nice with ur mouth. 

Manusia ni banyak sifat nye. Sifat yang di sembunyikan. Sifat yang memang utk di pamerkan. Sifat mana yang akan kita prefer?? Sbb?? Manusia akan sentiasa menilai manusia lain melalui sifat manusia lain. Tidak kira sama ada sifat yang memang di sembunyi atau tidak. 

Manusia akan berhenti sehingga ia terkena dengan batang hidung sendiri. 
Kelu. Terdiam. Speechless. 

It's okey. Aku pun manusia. Just be nice. 🌹

Manusia

Iye manusia. Kau aku kita smua manusia. Mempunyai ragam yg sama. Nak kan perhatian. Mahu semua benda ikut apa yg kita inginkan. Yg sentiasa rasa semua kita sentiasa betul. Yg rasa diri ini yg terbaik seolah2 tak pernah buat salah. Hmmm

Iye manusia. Kau aku kita semua manusia. Yg memang mempunyai perasaan semulajadi yg di kurnialan. Alhamdullilah. Perasaan sayang. Cinta. Benci. Marah. Sakit hati. Cemburu. Fed up. Rimas. Sedih. Kecewa.

Iye manusia. Kau aku kita semua manusia. TAK AKAN PERNAH TERLEPAS DRPD MENJADI SEORANG PELUPA. Ia pelupa atau lupa. Yg lupa kenapa kita hidup. Yg lupa kenapa belajar. Yg lupa kenapa kita boleh jadi mcm ni hari ini. Ia manusia itu sering lupa. Lupa bahawa di saat kita bergembira bersuka ria bergelak ketawa ada org lain yg sedang bersedih meraung mengenangkan hidup mereka tak seindah kita pada hari ini. Ia manusia sering lupa. Lupa bahawa dia pernah menjadi sebahagian drpd hidup org lain.

Iye manusia. Kau aku kita semua manusia. Manusia yg sering lupa apa mksd HARGAI. Manusia hargai bila ia mula tiada disisi lg. Iye manusia lupa utk menghargai orang sekeliling. Cepat lupa segala kebaikan kesusahan kesenangan yang pernah dilakukan bersama. Kenapa??? Sbb memang manusia itu cepat LUPA. Ia mula dtg apabila ia di perlukan. Kenapa??? Sbb itu g sifat manusia tidak  apa itu HARGAI.

Iye aku tahu. Aku juga manusia. Aku juga mempunyai sifat itu. Sentiasa ada. Salam. 🌹
 

Template by Blogger Candy