Pages

Wednesday 21 June 2017

Repeaters

Assalamualaikum and haii guys. 

Setelah sekian lama tak menaip pnjg2 gini,  hari ni trdetik nk taip. Bnyk yg brlaku sepanjang hari2 yg berlalu selepas aku menaip utk yg terakhir nya. 

Repeat paper? Alhamdullilah dah habis dh brjuang utk repeat paper dan kesemua paper yg terakhir utk kehidupan degree student. 

Menjadi seorang repeaters memerlukan kecekalan. Ek eleh kau repeat satu paper je kot. Ini bukan soalan satu dua atau tiga paper yg kau repeat. Ini apabila kau d gelar REPEATERS! klu kau tnya mana2 pljr diorg tk nk jadi repeaters . Tp nk buat mcm mna. Diorg dh cuba sedaya upaya mase exam tu. 

Balik pada topik asal. Jadi repeaters, msuk kuliah tuto dgn bdak2 junior, group sekali dgn bdak repeaters lah sb ad geng jgak mse ni. Budak2 junior yg ... Well ad jgak yg kerek. So tk kisah lah tuh. Tk hadap pn perhatian mereka. Group? NO COMMENT. Aku rasa kita smua faham bila sebut pasal group assingment. 

Pejam celik pejam celik dah nak final. Alhamdullilah. Syukur lah. Kan. 

Rakan2 yg lain semua update "last payperrr"  "degree life done" "good bye degree life" " no more lectures no more tutorial" dn lain2. hahahaha kebetulan mase last paper tu, kami exam ptg. So pg tu pulun lah. Tp ikut kan alhamdullilah paper last tu senang. 

Tipu lah kan klu tk rse pape mse tgok smua tu. Ada tu mmg ada. Ak salute sgt bdak2 repeaters yg hadap semua bnda ni setiap sem. TAHNIAH ! Sb ketabahan anda. Kecekalan anda. Tk semua org ada ketabahan mcm anda. Semoga masa depan anda lebih terjamin d masa akan dtg.

Sbb yg gagal sekali tk bermkna gagal selamanya. 

So...... Utk y pertama kali ak jadi repeaters ni, sgt mncabar. Pgalaman jdi budak repeaters sgt AWESOME. Bnyk mgajar aku ttg kesabaran. Ttg ada hikmah d sebalik yg brlaku. Aku bersyukur aku di uji sebegitu. 

Satu kumpulan dgn bdak repeaters juga mnjadikan aku lebih memahami perasan mereka yg telah lama di gelar repeaters. Bagaimana cara lecture tu mgajar. Komunikasi dgn junior. Allahuakhbar. Hebat mereka yg bergelar repeaters nihh. 

Bila dpt carry mark utk paper y aku repeat. Allahuakhbar sikit nye carymark. Mse tu perasaan bercampur baur. Tk tahu nk sedih atau gembira atau kecewa dgn diri sndri sbb itu y mampu aku buat. Sekali lg phone aku basah. Risau menghantui hati dn diri.

"Klau kau risau pn tk bawak ke mana. Rekax lah. Faham kn BGM tu utk apa. Then goreng lh. Pasti kn goreng tu rangup." 

Itu pesan kawan aku. Sedikit mgubati perasan ketika itu. Aku cuba. Pulun utk last payperrr. Mase exam aku yg plg awal keluar. Mula pkul 9 smpai 11.30pg. 10.30pg ak dh kluar dh. Sb mse tu ak dh kluar kn ap yg patut. Berdebar nk bukak soalan exam. Berdebar habaq hg. 

Terketaq2 tngn selak kertas. Dh hbis jawab semua soalan. Ak menunggu detik nk keluar. Nk keluar pn berdebar. Berfikir btul ke tindakan aku keluar awal. Berdebar lg. Penat tau rse semua tu. Tepat 10.30pg bunyi kerusi aku. Dn semua pndang. Dan aku menyeronging. Hahahahaha. Padahal dlm hati, risau sgt. Keluar je dari dewan exam, aku redha dn tawakal. 

Aku dah usaha. Semoga Tuhan nmpk usaha aku. Dan Tuhan berikan ganjaran utk aku. Semoga pemeriksa yg menanda kertas aku berada dlm keadaan emosi nye stabil dn berlembut hati. Amin. 

Yg ikhlas, 
Maton. ๐ŸŒธ

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy