Pages

Thursday 14 February 2013

bermula sem 2, 2013.STPM

Hoi hoi , Assalamualaikum, dans selamat sejahtera saya ucapkan kepada semua warga blog yg sudi membaca blog saya ini. kini, saya ingin membentangkan mengenai "Bermula lah Kehidupan Baru aku di Sem 2, STPM, 2013 di Sekolah Ulu Kinta ini" wah macam ayat pembentangan pulak kan. huahua. ape apejalah erk. okey,2013 ni boleh dikate kan tahun yg paling paling paling perlu stuggle. (klu SPM dulu,ala mcm tuh je. heehee.<--nilah jdi nye klu kta "ala mcm tuh je" ceh! ) sbb tahun ni aku sebagai pelajar STPM perlu mengambil peperiksaan sebanyak 2 kali. no no no.... 4 kali (termasuk exam trial =).
exam trial untuk sem 2 bln 4 & exam true hujung bln 5. sem 3 tak tahu lg.cikgu xinfo pape lg.

Huhu. entah macam lah erk.apatah lagi tahun aku ni tahun sebagai tahun uji kali utk sistem baru. korang tahu kan.klu pljr STPM 2013 tahun lah kut. sekarang ni pulak,pihak MPM telah menyediakan sistem PBS (penilaian berasaskan sekolah) untuk sem 2 ni, kitaorg ade 2 ass... kena buat dan satu PBS yg perlu dilaksanakan. sej,p.am,dn bm. untuk sem 3 pulak hnya 2. 1 ass (ekonomi) 1 lagi bm jugak (pbs lgi).

Cikgu cakap lah kan kan kan,mase diorg diberi taklimat mengenai pbs & ass.. ni, diorg ckp tujuan pelajar2 form 6 disuruh untuk membuat research macam budak2 kat U supaya nnti bila kita (pljr stpm) melangakh ke U kita tak terkontang kanting mmbuat ass... dan ckgu ade ckp yg bdak2 kat U skrg mungkin tak tahu mcm mana nk buat ass.. bagai ni. mgkin itu salah satu sbb mgapa pihak MPM menyuruh pelajar STPM membuat ass.. bagai ni. tapi bila kita fikir dari sudut posetif --- ada baik nya jugak megapa MPM buat mcm tuh dn aku rasa langkah ini perlu diteruskan. ni sbg satu langkah awal untuk pelajar2 mula belajar mmbuat research dan apabila kita diperingkat degree (insyallah) kita dapat membuat ass.. dgn jayanya dgn pengalaman yg kita ade semasa di form 6. itu pendapat aku lah. klu korang tak tahu lah kan. 

Sekarang dh pertengahan bulan 2. ass... dah mula buat. borang soal selidik bagai dah mula buat, bkn 4 perlu hntar ass.. tuh,kerana pihak MPM nk tgok dan siapa2 yg lucky yg dipilih oleh MPM. pelajar perlu membentangkan ass.. mereka dihadapan MPM. (ceh korang bayangkan,MPM? bukan calang2 org. org besar tuh.jgn lah salah sikit) <<<----- maklum utk org mcm aku ni mana lah pandai nak buat pebentangan dpn org. takut,klu ap yg kita bentangkan ituh salah dan rasa mcm pelik + malu bila semua org tertumpu kat kita. tapi sejak masuk f6 ni , perasaan itu mula hilang. tgok kawan2 buat presentation kat depan semua nya yakin jer. tringin juga mmpunyai keyakinan mcm tuh.

Ade seorg kawan aku ni. (aku ade story psl dia sebelum ni (aisyah zafri). perhhh~~ wa tabik gila dgn dia ni. dia punya suara peh. mantap. mmg sesuai untuk jadi pengacara majlis. jelez aku. teringin jadi mcm dia. dn sorang lagi. eg.. dia ni pulak klu presentation muka selamba je. mmg wa suka lah. ena pulak,klu dia, lbh kpd sporting,mcm ajak org bersembang.so,presentation dia ni tak lh mmbosankan sgt. murni.. kwn aku jugak,klu dia buat presentation,ala2 cikgu pulak,tapi best+faham ap yg dia ckp. kalau aku ??? hm jgn ckp lah. enth lah xtahu nk comen mcm mane. klu korang ade mase aku buat presentation,korang tahu lah ap kelemahan aku. kawan aku ada cakap "kita perlu bangga dan rasa berkuasa apabila kita berada didepan tuh sbb kita perlu cerita ka apa yg org lain tak tahu dn hanya kita yg tahu,dn kita perlu ceritakannnya. pedulikan apa yg org nk ckp" wah~~~~ kate2 lah yg selalu aku ingat bila nak buat presentation. hilang lah sikit rasa gementar. tq kawan.

Hm.. waalaupun baru blan 2. tapi dah macam2 aktiviti diadakan disekolah aku.contoh merentas desa peringkat sekolah dan peringkat daerah. dan semua aktiviti ini melibatkan semua pelajar f6.(rasa bangga jap sbb cikgu memerlukan bantuan kami). dan pljr f6 adalah pljr yg plg senior kt sekolah. wah~~~ hihih.. sebernanya aku ade beberapa gambar kami semasa aktiviti merentas dese tuh. nnti aku masuk kan. hehe.. banyak sgt.smapai tak tertengok korang (eh iyeker..hohoho) .. macam gelagat ade.


Hehehe..okeylah erk,samapi disini shj cerita coretan dari ku. harap korang tak bosan lah mmbace nya dgn lagu ny yg slow pulak tuh.heehhee. xpe kan. okey kan? hehe


okey.. assalamualaikum.

by : halimaton nadiah bt abdul mutalib 

^___^V

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy