Pages

Sunday 1 December 2013

Pengakap Kelana- Part II


Selamat sejahtera

Assalamualaikum

Bismillahirohmanirohim                                        ♬♪♫ ヾ(*・。・)ノ ♬♪♫

Mohon maaf aku telah menghilang untuk sekian lama nye. Sibuk dgn f6. study, exam, ass.., aktiviti club, persatuan bagai.. fuhhh mmg tak blh bayang kan betapa sibuk nye aku.(*hahaha poyo je ayat kan*) Disebabkan aku dah kembali ke alam maya ini jadi aku akan sambung semula menaip segala memori kenangan segala kenangan ke atas segala kenangan yang ada dalam otak aku nih. Update blog nih bkn mcm update status kat fb, twitter, atau instargram.. update blog nih perlu type dgn penuh perasaan hahaaha. iye lah bila kita mencerita kan sesuatu kat sini pasti ada sesuatu yg gembira sedih dan perasaan itu mempengaruhi kita ketika menaip kan... *apalah yg aku merepek nih. okey abaikan.

Actually sepanjang aku di f6 terlalu banyak benda yang berlaku dan aku nak sangat sangat sangat kongsi dgn korang. wlpn pada korang apa yang aku cerita ini tak ada kene mengena dengan korang pun. Tak kisah lah semua tuh. Kalau korang scrol balik post aku yang lepas aku ada cerita pasal pengakap kelana.

Rasanya dalam post aku yg lps aku ada cerita latar blkg pengakap nih. Persatuan pengakap ni adalah persatuan yg wajib bg kami di f6. jadi mmg wajib lah untuk kami sertai segala bagai kem. eh iye ker wajib...... hm... sebenarnya tak lah wajib mana tp bila fikir kan balik sijil markah koko bagai penting bagi kami di f6 nih nak tak nak kene jgak join.Ala bukan teruk mana pun kem nye. hahaha tak teruk????? okey kalau post aku yg lps aku baru cerita pada permulaan nye shj. belum lagi masuk kisah pertengahannya lagi dan juga penamat nya.

Kalau post aku yg lepas aku cerita mgenai kawan2 aku kan. sambungan nya jeng
                                                                                                                    jeng
                                                                                                                    jeng.....



Yg itu tugas kami yg pertama agihkan makanan kpd bdk2. mmg leceh sikit keje dia sbb meleket jgak lah tangan cedok lauk bagai bg kat bdk2 tp best. haha seronok tengok diorang. Ada yg setengah tuh makan pehhhh mcm perut buaya. hehe penuh pinggan tuh. harap je badan kecik makan mcm makan sepuluh 10. Terutama bdk cina ada yg mkn 2 3 kali mkn jgak lah. hm. agak nye sediakan bekalan utk tgh mlm nnti kut. mungkin lah kut. Kami agihkan makanan utk bdk2 last2 kami yg tak dpt mkn. hahaha =.=''

Rasenya ini bhg untuk agihkan kumpulan. deme kena buat apa erk.... hm.. tak ingat lah.
Rase nya buat menara apa entah guna lidi benang yang dibagi. Lepas tu.... aghhh aku tak ingat. Tapi betul lah rasanya. 




Ini bahagian mereka yang duduk dalam bilik... so diorang bukan duduk sahaja ada kerja yang menanti mereka. Sampai ada yang sempat pose. 

Okey itu kawan aku nailul. Kenal kan.. Dia ketua bahagian itu. Bahagian apa?? hm...
Bahagian tu lah... 

Rasenya ini mase adik2 nih ambik ujian. Rasanya lah..


Hahahah time to makan makan. Eh jangan silap yang itu makan hasil daripada adik2 menengah yang masak. Dan rasa nya diorang bukan masak guna dapur gas. Guna...... ala cara orang lama masak. Guna kayu api tuh. Gambar yang pertama tuh time to rasa rasa makanan. haha Apa rasa nya tak tahu lah kan. Ada jugak yang sempat pose. Gambar yang ketiga ada dua org bdk lelaki. yang sorang nailul kenal kan. Yang sorang lagi abg man. hahaha. tapi abg2 kakak2 kelana tak panggil dia man. Eh lupa nme penuh nya rahman. ha. Diorang tak panggil si rahman nih dgn man atau rahman. Tapi dia ada panggilan istimewa atau lebih tepat panggilan manja. hahaha. "COMEL" atau dalam bahasa inggerisnya "CUTE" hahah. Sejarah knp di panggil mcm tu. Dgr cter sbb dulu nya dia comel.. haha comel ke tak ?? korang nilai sendiri. 




READY TO JUNGLE TREKKING  !!!
*jungle lah sangat...... 

Mungkin disebabkan mereka nih still bdk2 so buat nye kat kawasan yg tak lah terlalu JUNGLE. :D
tak kisah lah kan. yg pasti budak2 nih enjoy. Yang pasti kami nih yg penat jenuh juga lah mengarah deme
berjalan dalam satu barisan. haha. siap ada lagi yg mengusik. kata akak umur bpe? akak dari sekolah mane? akak kita nk prg mane nih? jauh lagi ke kita nak berjalan nih? penat lah kak? akak nih cantik lah? ehhh...
hahahaha tak terlayan pertanyaan mereka. tapi serius seronok layan mereka. comel coeml belaka. ♥♥♥

see walau pun selepas penat berjalan diorang sempat lagi pose. haha. 


ops !! maaf. Tumpang lalu. ッ

Yang tudung mcm ungu sikit tuh teah dan yg cokelat tu atul. Rasanya dalam post yang lepas aku adacerita pasal diorang nih. 

Nih mase kami dah nak balik rasanya, haha sempat lagi kan kami pose. 
selagi camera di tangan kami ada je telatah gelagat kami. 
Iye saat ini ketika ini bila teringat balik apa yang berlaku kat kem banyak kenangan nya.
Dan ketika aku menaip aku sedar bahawa saat itu tak akan kembali. TAK AKAN !!
P/S kpd mereka yg membaca blog aku nih... please sgt tolong lah hargai setiap detik setiap saat
setiap minit korang dgn sahabat korang kawan keluarga dan orang tersayang sebab saat 
yang korang alami sekarang TAK AKAN kembali lagi dan jika kembali sekali pun tak akan sama dgn apa 
yg korang alami utk yang pertama :')

Ada ajer idea kami. Asal ka dapat pose ada kamera ada jurugambar semua jalan.


Di setiap gambar ada cerita nye yang tersirat yang kadang2 tak boleh di luah kan oleh kata
atau apabila kita menaip nya. 

Ini tugas kami mase lekat penanda tempat wuduk perempuan dan lelaki.
Bace diolag di bawah berdasarkan gambar 1 dan gambar 2
Gambar 1 Eyna : "atul bg lah cepat. nak lekat benda nih. kunk deme marah kita buat lambat
                             Atul  : "........."
            Gambar 2  Eyna : "eeerrr atul nih lah. aku cakap dia buat kayu pulak. kunk ada yg kene ngan aku.                                              huh! "
                            Atul   : " boleh sabar tak eyna."

Chak ! Ini pulak tugasan kami yang kedua. pada keesokan hari nya. Hm agak2 nak tahu tak apa yang kami lakukan. Hm. kami diarahkan untuk membuang bulu AYAM lemak ayam bagai. Rase nye dalam 40 ekor ayam kut. Tak ingat. itu lah tugas kami dari pagi tuh smpai lah tgh. Jadi kpd sesiapa yg tak pandai tak pernah pegang ayam belum masak jadi itu lah masanya untuk mereka. hahaha macam2 gelagat ada. pot pet pot pet. 


what u say?

Ini aktiviti selepas jungle trekking tuh. ala lumpur nya tak ada sangat. tak kisah lah tapi yang pasti budak2 nih pun mcm seronok. enjoy. macam2 gelagat aksi diorang nih buat. Yang pasti diorang nih comel ^^v

hahaha Menyebok juga deme nih. Agak nya nak join sekali tapi badan tak cukup kecik.


Part nih yang paling best plus lawak yang teramat lawak di antara yang paling lawak.
Pelakon 1: awin (tudung hitam)
Pelakon 2 : teah (tudung ungu)
Jurugambar : aku (hahahaha, ni motif sbnr nya) 

Agak nya baru dapat gelung tuh hari tu kut. Tuh yang mcm2 gaya dibuat  nya. Tak pandang dah kanan kiri.
Perhatikan satu persatu. Comfrom korang tergelak. Kecuali korang mmg tak ada perasaan nak gelak atau korang rasa gambar ni tak lah lawak mana pun atau korang rasa gambar tu mcm annoying and whatever lah apa yg korang rase bila tengok gambar tuh. Aku cuma nak kongsikan saat gembira aku dan kawan2 aku sebab aku yakin yang teramat yakin bahawa saat tuh tak akan kembali lagi. 

Masing2 ada gaya tersendiri. Dan aku mengambil gambar untuk setiap saat apa yang mereka lakukan. Supaya selepas itu mereka dapat melihat sendiri betapa comel lawak nya diorang ketika itu. Mungkin ini sebagai salah satu cara untuk hilang kan stres mungkin. Anda yang diluar sana yang ingin mencuba aksi seperti itu pasti kan ada jurugambar yang mahir, dua org rakan anda. siap! kemudian upload kan ke dalam blog nye, Selamat Mencuba !

Ini pada malam tuh. Ada pertandingan menari kut. kut lah. Sebab aku kurang pasti ini pertandingan apa plus aku sampai lambat disebabkan masalah yang tidak dapat dielakkan. hahaha poyo je ayat kan. Tengok lah setiap satu gambar tuh. Ada yang menari ala ala tradisional ada juga yang menari lagu k-pop. Fuhh hebat sungguh pengaruh k-pop nih. Yang tak sangka tu boleh ikut gaya menari penari k-pop. Alahai dik akak pun tak cekap mcm tu. 

Ini nyayian secara langsung dari abg abg kelana atas. Abg adi, abg bulat, abg naqib, kak anis....
aaaa errr hmmm maaf itu je yang kenal yang lain tak berapa kenal plus mmg tak tahu nk panggil apa selain "tuan"

Ha sekarang giliran hampa pulak. haha. kalau yag sebelum nih giliran kami. Sekarang giliran depa pulak. 
ahahha..

Yang nih part plg akhir di antara yang terakhir untuk yang terakhir dan untuk ending nya. 
Sekian, wsalam.






0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy