Pages

Thursday, 9 May 2013

Pengakap Kelana - Part I


Hey hey

Oit oit                                                            

Selamat sejahtera                                                                   ♬♪♫ ヾ(*・。・)ノ ♬♪♫

Assalamualaikum

Bismillahirohmanirohim..



Ehem ehem.. baru baru nih aku ada pergi kem Pengakap Kelana. Well sebelum nih pernah pergi so, dah dapat bayang kan suasana nya. Aku pergi 12, 13, 14 Mei 2013. Tujuan aku pergi nih, cikgu lah yang cakap untuk bantu abg abg kakak kakak kelana di sana lah konon nya...

Ini gambar kawan aku yang tangkap, cantik kan... ate dia memang pro dalam menangka gambar apa yang nak di heran kan hihi     ❣◕ ‿ ◕❣

             Sebenarnya kami di beritahu info mengenai kem nih pun last minit. hari rabu baru kami dapat pengumuman mengenai kem ni. jumaat perlu beri keputusan. fuhh~ mula mula ayah tak bagi sebab tengok muka dia macam tak caye je yang aku nak pergi kem nih. hm *biasa lah tuh, seorang ayah wajar lah bimbang mengenai keselamatan anak perempuan nya. esok nya cikgu yang terlibat bagi sikit maklumat apa yag nak kena bawak bla bla bla... hari jumaat tuh, kami bertolak selepas sembayang jumaat. Kelam juga lah aku nak packing barang. Tapi relax lah nih maton lah. sape yang tak kenal maton semua nya under control 

               Kem nih dekat Batu Gajah. apa erk nama sekolah nya... lupa dehh... maaf lah.. Kami bertolak dalam pukul 2 lebih kut. nak tahu sesuatu tak..hmhmhmhmhmhm.. mase nak pergi tuh kami naik bas sekolah yang saye rasa dah bertahun lama nya digunakan.uzur sangat *tak lah uzur sangat.ate mu pun. haha.. lepas tuh, boleh pulak driver tuh ikut jalan highway..fuhhh~~ memang semua benda terbang lah cakap. *bersyukur apa yang ada* hm.okey.... kitaorang sampai batu gajah dalam pukul 4 ke 5 petang tak ingat lah tapi yang pasti petang lah. peh... tengok masing2 punya beg macam nak balik kampung seminggu.hhih *termasuk aku* entah apa yang di isi nya entah lah. ala biasalah perempuan kan. yang pelik nya yang laki bawak beg sekolah tuh je pun lepas tuh kempis je beg nya. hahahaha. sepanjang petang tuh, kami tak buat apa apa pun, abg2 kakak2 kelana tuh cakap petang tuh kami rehat2 je dulu. okey.. kami pun jalan jalan lah. untuk pengetahuan korang, pelajar sekolah menengah dan rendah terlibat dalam kem ini. bayang kan pelajar sekolah menengah ada berapa sekolah erk.... ops! lupa lah. tapi ada lah dalam 5,6,7 sekolah rasenya. ramai kan. itu tak termasuk pulak dengan pelajar sekolah rendah ada dalam 5,6,7 sekolah jugak. ha.! yang sekolah rendah nih semua nya comel comel. petang tuh diorang just pasang khemah, ada yang setengat tuh buat buku log, yang cikgu cikgu pun ada yang tolong anak murid mereka untuk sek rendah je lah yang menengah bikin sendiri ma.. hahahaha..




ha.. ni lah suasana bas kami. perhatikan elok elok dan buat kesimpulan sendiri. hm
(⌣́_⌣̀) (⌣́_⌣̀) (⌣́_⌣̀) 

nih kawan aku yang ikut sekali. name nya fatihah pnggil te'ah. ada satu part nih yang memang
lawak gila.. korang scroll ke bawah dan bawah lagi.. 

"oii apa nih ambik gambar orang suka suka je" hahahaha
nih kawan aku,name nya mariatul arfah.panggil arfah..

CHAK !!! hahahaha..ni puteri farah nadiah
panggil puteri. 

Maaf lah kalian kalian saya mengambil gambar anda dan meletakkan nya disini. eh... lah blog aku suka suki aku lah nak letak apa pun kan.. eh... lah dah dah abaikan *jap.apa yang aku merepek*abaikan*

macam nih suasana padang sekolah tuh. kem ni diadakan di sekolah rendah..padang nya besar lah jugak.
yang dalam gambar tuh khemah sekolah rendah punya.
wah~~~


yang ini pulak bahagian sekolah menegah


okey belah sini pulak untuk sekolah menegah.mereka tak buat lagi khemah nya.





ha... apa lagi kami pun jalan jalan kat padang tuh. nasib lah tak panas sangat mase tuh, 
mendung mendung je
yang dengan aku tuh kawan aku. ala macam tak kenal pulak kan.


 
ha, yang nih lebih kurang macam pintu masuk..
ha,, yang dok jadi model kat tengah tuh yang berbaju kuning tuh
marliana atau orang pangil awan,yang sebelah tuh puteri..


        Dalam bosan tuh macam macam gelagat korang boleh tengok apatah lagi kami nih perempuan, apa lagi keja nya snap je lah. Hahaha. Kat bawah nih ada sikit gambar kami mase mula mula datang tuh. Kalau korang tengok yang berbaju kuning tuh, semua pelajar pelajar PRA-U dari sekolah SMK ULU KINTA *aik dah macam perhimpunan bersih pulak.kuning je kan* haha.


Ha  yang dalam khemah tuh lah budak budak sekolah rendah. See.. khemah deme dah siap.




Aih jadi modal tak berbayar lah kome erk. Ha nampak tak sign kat belakang tuh, “SK RAPAT JAYA” tuh salah satu sekolah yang ada kat kem nih.
~(˘▾˘~) ~(˘▾˘)~ (~˘▾˘)~ ~(˘▾˘~) ~(˘▾˘)~ (~˘▾˘)~ ~(˘▾˘~) ~(˘▾˘)~ (~˘▾˘)~


Nampak tak sekumpulan budak perempuan yang bertudung kelabu tuh. Rase nya deme ngah buat buku log. Comel kan.

Ha gambar nih pulak diorang duduk dalam satu kumpulan dengan cikgu mereka, seronok tengok gelagat diorang nih bila berjumpa dengan camera, pose kalah model. Tapi yang pasti mereka comel...




Ha.. yang pakai spet tuh cikgu diorang rase nya. Kalau korang tengok dia cara dia take care kat budak budak tuh bagi nasihat bagai dah macam seorang mak pulak.nak tahu apa yang dia sedang buat, dia ngah jahit lencana pengakap rase nya pada baju baju budak budak tuh.. yang gambar ada kawan aku tuh..... ala yang tuh saje saje je tuh. Hahahaha..




Ha... see itu lah buku log yang diorang buat pada petang kami datang tuh. Dan buku nih akan di sah kan oleh......... ops! Lupa lah sape nama tuan tuh. Tapi yang pasti kami kami pelajar PRA-U nih lah yang tukang cop nya. Fuh~~ bukan satu dua buku jerrr tapi beratus ratus buku log yang perlu kami cop *eh.iyekerr.tak kira pun ada berapa buah buku tapi rase nya banyak lah jugak*




Jeng
Jeng
Jeng
Jeng
Hahahhahahhahahahahhahahahahaha *gelak guling guling*
Jangan salah faham.. tutttuutt...
Hahahha.empunya camera nih Musfirah Salleh yang curi curi menangkap gambar kami. Cis cis cis
Sampai kan gambar aku pun jadi mangsa.sabar je lah mus oiii..hahahha.. mase nih kami kat surau sembayang asar. ^_^




Hoi hoi hoi.
Sesi bersama adik adik tersayang lagi comel. Hihi..macam gelagat ada. Perhati kan lah satu persatu. Mana lah tahu kut kut ada tercicir gambar adik adik korang ker kan..





 Hihihihihihi..
Malu lah~ :p *tangan di bahu mata ke atas*
Petang tuh, ada setengah dari kami malas nak jalan jalan, penat.. maybe.. so apa lagi, camera di tangan snap je lah kami samapi ke sudah. Ikut kan banyak lagi gambar deme nih. Hahaha aku?? Ada jer.. try lah cari kat celah mana entah :D


Ha !! cantik kan kan kan kan kan kan.. helo ! tengok lah siapa yang tangkap. Ada lah seorang insan nih yang orang dok panggil dia MATON MATON MATON. Hahahaha *eh.apa salah nya nak perasan kejap,bila lagi dapat rasa macam nih* :p


Wow wow wow wow wow !!
Ambik kau besar punya
Haha. Yang tengah tuh aku, eyna dan atul.. siapa atul??
Atul tuh kawan saya lah. Kawan baru saya. ^_^
Haha. Ada gambar bawah tuh, konon nya kami pun nak turut sekali lah pebarisan.
Hihi.. kalau korang perhatikan muka kitaorang betul betul betul, kami sedang tahan gelak.
XD LOL LOL LOL
Jap, first time kut aku pose macam tuh, aish! Ala apa salahnya. ^_^v



Hanya kami disini....
Hoho. Comel kan, aku tahu tuh..
Helo ! tengok lah kawan siapa kan. Hihi.
Meh aku cter sikit pasal atul nih. Ate petang tuh dia ngadu yang dia rasa ngantok.
Dan dia kate yang boleh hilang kan ngantok dia ialah kalau dia bergambar. Amboi amboi amboi...


Wakawakawakawaka...
Comel kan. Haha. Deme nih kalau bab pose memang terer, kalah model.
Jap..
Nak bagi tahu nih, aku yang ambik gambar deme nih .
Lalalalalalala  *samabil berlalu pergi



Haha! Deme lagi kan *eh biar lah* kalau ada peluang untuk jadi model, mesti deme yang pi daftar dulu.*eh,iyeker.ikut sedap mulut aku je nak cakap apa*
Ate deme pun comel+cantik.
Apa???? Nak number???
Boleh boleh boleh boleh...
Boleh blah.. eh..masing masing dah ada yang punya lah. Hoho

Hihi..nih baru ada gambar aku. Comel tak ? *errrr.. =__=’’*
Ala, sesekali teringin jugak pose macam deme. :)




Ini lah suasana padang tuh.
Yang dua gambar atas tuh, diorang buat sendiri kut. Hasil daripada apa yang deme belajar kat Pengakap nih. Aku sendiri pun tak pandai buat benda alah nih. Serius join kem persatuan pengakap nih banyak faedah nya, apa yang diajar boleh diamalkan dan digunakan di masa tertentuh.. perh~~ respect gila lah.
Nampak tak menara yang tinggi tuh, rase nya itu pun deme buat sendiri daripada buluh.
Hebat kan. Dalam pengakap ini, deme belajar pelbagai cara untuk ikat tali untuk tujuan tertentu. Contonhnya, kalau nak buat menara macam tuh, kena ikat tali nya itu ikut cara nya. Pelabagai jenis cara ikatan nya, aku sendiri pun tak reti nak membuat nya. Ada lah jugak cuba sikit sikit ituh pun lepas sejam baru jadi ikatan nya *eh iye ker...ada lah aku cuba , tak nak percaya sudah ! *
See...khemah tuh pun deme pasang sendiri, terus terang cakap aku nih pun kurang cekap dalam pemasangan khemah bagai nih *helo! Kurang cekap je okey. Bukan tak pandai langsung. Wekk *



Ha !! see.. terliur kami duduk sebelah makanan nih. Nasi tomato makan malam untuk hari tuh. Sedap lah jugak.kami yang tukang mencedok makanan tuh. Tapi ending nya, kami sendiri yang tak dapat merasa. Kalau aku tak kisah lah, makan ke tak. Tapi kesian pada sahabat sahabat ku. Contoh nya macam eyna. Dia tuh dah lah ada gastrik. Aish! Ada lah jugak rasa risau tuh. Ate kawan aku beb..





Rase nya ini bila erk.... hm.........
Maaf lah
Tak ingat lah bila, ate aku duduk dapur je mana lah nak tahu apa yang jadi kat padang. Nih pun aku ambik gambar dari kawan kawan aku.
Tengok lah betapa serius nya deme. Kalau korang perasan, ada satu gambar nih pakai baju warna biru sikit, yang lain warna kelabu. Kenapa??
Sebenarnya, aku pun tak tahu napa? Nak tnya???
Takut..
Sebab??
Deme nih garang garang..
Garang??
Tak lah garang mana..  Cuma.....
Wekkkk :P




Gambar yang pertama tuh, salah seorang abang kelana. Pangkat dia tinggi lah jugak..
Nama dia???
Hm..maaf lah aku tak ambik tahu pun nama abang abang kelana nih.
Sebab??
Tak minat nak ambik tahu. Wakawakawaka !
Tapi ada lah setengah tu yang aku tahu, ituh pun sebab deme yang peramah..
Peramah???
Peramah lah jugak dari zero jer..
Yang sorang lagi tuh, yang putih2 tuh kawan aku. Nailul amani. Dia nih memang join pengakap dari dulu lagi. Tak heran lah kan..
Yang bawah tuh, kak miera,atul dan...... yang sorang lagi tuh tak pasti lah siapa.
Cikgu?
Mungkin..
Kakak kelana???
Entah lah.. do no lah..


Ha !!! yang pose dengan kipas bagai tuh kak ain..
Ha.. dia nih comel sangat. Kalau dengar suara dia, mesti cair lah. Hihi
Yang bawah sekali tuh yang pose dengan kak miera, kak anis rase nya.. kalau tak silap aku lah..
Ha.. kalau tak silap aku lagi, jawatan dia dalam pengakap nih setiausaha pengakap..
Rase nya lah, kalau korang perasan dia je perempuan yang pakai topi. Kan.... haa..
Kan.. aku dah cakap. Hihi J



hahahaha.. nih lah kerja kami.tukang bagi air, makanan...
yang gambar tengah tuh, terkenang kan nasib lah kut hahahahah
wehh ! gurau!!


yang nih pun kawan aku jugak.
dzarul..
ヽ(⌐■_■)ノ♪♬ ヽ(⌐■_■)ノ♪♬ ヽ(⌐■_■)ノ♪♬


Bersambung . . . . 














by : halimaton nadiah ┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓















0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy