Pages

Sunday 15 December 2013

Jamuan PRA-U 2013

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


بسم الله الرحمن الرحيم


taraaaa !! 

┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓

Ini punya gambar kisah pada 11 okt 2013
Hahaha kisah bulan okt baru sekarang aku cerita. Tak kisah lah semua tuh. Hanya nak kongsi saat gembira bersama kawan2 di f6. Banyak yang kami lalui di f6 nih. Pelbagai onak duri kamu lalui. Cis poyo je ayat. Okey, kehidupan di tingkatan 6 bukan lah sesuatu yang boleh di pandang rendah, Ada setengah masyarakat luar pandang rendah pada tinngkatan 6 nih sebab tingkatan 6 nih budak sekolah. Masih ada tittle "budak sekolah" ohh come on. please tukar cara pandangan anda. Better sekarang bukak Geogle search tentang Kebaikan tingkatan 6 nih. Tak semua orang boleh bawak pelajaran di tingkatan 6 nih. Perlu ada semangat yang tinggi, azam dan usaha yang lebih. Aku masuk tingkatan 6 nih pun sebab kawan aku eyqa (tak kenal kut) yang galakan masuk tingkatan 6 nih. Kalau tak memang aku tak tahu langsung pasal tingkatan 6 nih dah kemungkinan aku akan masuk politeknik. Alhamdullilah rezeki aku disini. 
Belajar di tingkatan 6 banyak yang akan korang belajar. Tentang dunia politik ekonomi sosial sejarah everything tentang persekitaran kita yang aku rasa mungkin agak susah korang tahu even hanya semua maklumat hanya di hujung jari. Kadang2 sesuatu maklumat memerlukan penerangan. Tak semua kita perlu faham hanya dengan apa yang kita baca. Aik faham ker? okey abaikan. Contoh macam sub Pengajian Am korang akan belajar tentang politik yang aku rasa macam pelajar yang ambik kos undang2. Aku rasa lah. Sebab belajar pasal mahkamah, pilihan raya, menteri sape jawatan yang paling tinggi apa tugas parlimen bla bla bla.. Kalau ekonomi lebih kepada ekonomi lah. Hahaha. ops! okey maaf. Kalau ekonomi, rasa nya aku lebih faham tentang bank, insyurans, tentang kewangan dunia, apa kerajaan akan buat kalau negara kekurangan wang, kenapa mata wang negara merosat kesanya kepada masyarakat bla bla bla.... aku akui bukan senang nak belajar tapi kalau kita dah set mind "AKU BOLEH" insya Allah kita pasti boleh dan apa sahaja yang kita buat akan menjadi mudah. 

Eh dah jauh aku terpesong nih dari tajuk asal. hahaha hanya mencerita tentang apa yang aku belajar di tingkatan 6 yang aku rasa aku tak mungkin dapat di luar sana. Jamuan kami pada tahun nih buat kat HOTEL Excelsior Ipoh Dari apa yang aku tahu jamuan sebelum nih pun buat kat hotel tuh. Kami buat jamuan Hi Tean. Menu minum petang yang aku rasa tak macam hi tea pun. Hahaha apa yang ada? jap nye.. 


        Hotel Excelsior Ipoh




Hahahaha banyak kan apa yang kami ambik hehe. eh Alhamdullilah habis lah
juga apa yang kami makan. (^-^)旦


Petang tuh macam macam gaya ada semua nya segak segak comel comel. Itu lah lah melambang kan kami sebagai Tingkatan 6. Eh.. hahahah

Itu rakan sekelas aku yang perempuan. Lelaki? tak dapat di kesan. hehehe.

Haha nih bahagian kami. Meja kami. Depan makanan pulak tuh. hihi

Itu lah Guru kelas kami. Cik Pushpalatha
Dan yang bagi hadiah tu Penyelaras tingkatan 6

Ni kawan sekelas aku yang dapat di selamat kan. haha
Mohd Shazrif..

Hm yang nih bukan rakan sekelas tapi still kawan aku. hihi
aku panggil dia Sarsi (hm betul ke eja. hm hm hm )

Hahaha boyfriend? silap lah korang. haha Mereka kate sekali imbas muka kami sama.
Sama ker? entah lah aku rasa macam jauh beza jer. Sama ikut celah mana entah.
Eh lupa nama dia Mohd Fazly bin Soid. Kawan aku jugak sejak tingkatan 4, 5, 6. Cuma di tingkatan 6 nih
kami tak sama kelas tapi kami still banyak membantu terutama dalam Persatuan Pengakap Kelana.

PEACE ! hahaha Ini pun kawan aku. nama? hm.... sebenarnya tak ingat nme dia apa.
atau lebih tepat tak tahu nak eja nama dia lebih tepat complicated. hehe. apa2 pun ciri orang nya comel pelawak setiap kali lalu depan kelas aku mesti panggil "eg !" hahaha.

chak !! ♥♥♥ 
itu semua rakan perempuan sekelas aku. Comel, cantik, montel, hahaha.
Banyak kenangan dengan mereka. Macam2 gelagat dengan mereka. Even kami dah 19 tahun tapi bila
dalam kelas tuh kami macam budak 9 tahun. Sembang gosip perkara yang tak penting. Gelak sampai kecut perut, berair mata. haha. Okey ada satu since yang sampai sekarang aku tak boleh lupa. Rasa nya hanya aku dan eg sahaja yang tahu. Since lepas waktu rehat rasa nya. Gomez (aisyah abu bakar, yang pakai baju hitam tudung hitam tu) dimana dia gelak sambil buat gaya nak tembak org tuh. ala nk cerita kat korang pun tak tahu macam mana. Ala bayang kan lah erk. hahahaha. Sampai sekarang aku still ingat.Okey ada satu musim ni Awan (marliana zailani, yang pakai tudung oren kuning tu) bila dia demam plus sakit tekak. suara dia memang rock. Sampaikan tak ada suara langsung dan bila dia bersuara..... jeng jeng jeng.. memang tergelak kami... Anis ( sebelas Awan yang tudung macam peac tu) reaksi muka dia mase takut kucing. hahaha Pernah sekali tu kucing masuk kelas kami tengok muka dia relax je sekali kucing mai kat dia megelupor dia plus muka dia yang paling lawak yang aku rasa aku dan eg sahaja yang nampak mungkin. hahahah
iye itu lah kami di tingkatan 6 Atas 2. Mungkin kami tak dapat kumpul bersama lagi jika ada sekali pun tak akan sama masa kali pertama kami berkenalan. 

Eh nape tuh ada orang gadiuh ker. hahaha.

Diorang ni ni pun bergaya sakan. haha

Yang berdiri tuh pun kawan aku juga. Nama nya Amarjit. jeng jeng jeng..
Dia nih baik peramah ~(˘▾˘~) ~(˘▾˘)~ (~˘▾˘)~


Apa teacher yang pi nyorok belakang tuh. hahaha.. (✌◠▽◠) ☜(ˆ˘ˆ)

Yang nih kawan aku. Puteri Farah Nadiah yang kat sebelah tu cikgu p.am kami. Puan Siti Sarah


Lahh awat tersorok kat situ. Nak malu apa nya. haha
okey yang baju putih tu Azman. Boleh panggil man.





Ini lah kami pada petang itu. Macam2 gaya ada. Semua nya comel2 handsome2 cantik2. hahaha
Ada bagi cenderhati dari guru2 dan bagi yang terlibat dalam persatuan ada bagi penghargaan.
Kami tahu gaya kami nih tak lah sehebat function yang kat u poli kalian tapi kami happy petang tuh. Kami bebas nak pakai baju apa berbanding terikat dengan sesuatu tema. Buka nak kate kalau jamuan yang ada tema tak okey. Okey jer. Itu pun bagus. Cuma kami nih masih di bawah tittle "budak sekolah" mana lah ada duit nak beli baju tempah baju ke. Lain lah macam budak poli budak u ada elaun ptptn biasiswa bla bla bla..
Bab makanan memang awesome ! sedap. hahahah. ada cendol. Hahaha gaya macam tak pernah makan cendol pulak kan. 

hm. mungkin ini kali terakhir kami berkumpul macam ini bersama guru2 kelas. Kalau nak kumpul lagi pun tunggu lah mase nak ambik result nanti. Setiap kenangan yang ada di tingakatan 6 ni tak mungkin aku lupakan. Iye ada hikmah kenapa kita semua berada di tingklatan 6. Untuk belajar sesuatu yang orang sebaya kita tak dapat merasa. Dalam hidup ini kita kene berani mencuba. Kalau kita tak mencuba macam mana kita nak dapat pengalaman. Banyak yang aku belajar di tingkatan 6. Terlalu banyak. Bersyukur sangat aku di tempat kan di sini. Setiap yang berlaku ada hikmah nya. Allah tahu apa yang terbaik untuk umat nya. Tinggal kita jer untuk usaha. Aku akui peperiksaan stpm bukan lah mudah. Masa yang di beri untuk menjawab kertas memang tak cukup berdasarkan soalan yang di berikan. Tapi tak apa semua tu dah pun berlalu. Alhamdullilah kami berjaya menjawab soalan peperiksaan dengan jayanya. Kini hanya tinggal untuk mendapat result.. jeng jeng jeng....


ƪ(˘⌣˘)┐ ƪ(˘⌣˘)ʃ ┌(˘⌣˘)ʃ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته









0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy