Pages

Sunday 6 July 2014

Seremban, S2 (I)

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Tara !!!! Nih lah rakan sejawat sekelas aku. 
Asal hampir 80% muka mamat nih.
hahaha.
Nih pun kawan baru aku from Perak !
Yeay! Ada juga yang dari Perak. Tapi dia bahagian Kampar. 

Hai korang korang.. Apa khabar?? kepada yang masih menunggu post aku yang nih. TAHNIAH !!! hehehe. Terima kasih sebab menunggu.Meh aku cter sikit pasal budak2 kelas aku nih. Dalam kelas nih kami ada group yang telah sedia di beri semasa pendaftaran lagi. Jadi dalam kelas tuh ada dua group. Yang pertama RED 5 dan RED 6. Dan aku adalah kumpulan RED 6. Dalam group kami just ada 12 orang. Tak ramai mana pun. Seronok juga bila dapat kenal kawan2 yang dari pelbagai negeri. Contoh nya, ada kawan aku yang dari Kedah. hahahaha!!! Kami pun terikut2 bahasa Kedah. "Jom pi cafe sat" "Awat hampa lambat" Hampa tau dok tapi kami pi .. bla bla bla " "Kami malu lah nak buat laguh tuh" "Penih kepala kami pusing tadi." hahahahahaha!!! Tambah pulak dia nih seorang yang ceria. OPS ! Lupa pulak nama nya. Aku panggil dia WANIE. Kebetulan pulak blog bagunan asrama dia sama dengan aku. Cuma yang membeza kan hanya tingkat. Dia tingkat 2 dan aku pulak tingkat 1. Jadi setiap malam selepas habis kelas kami balik bilik sama1 lah. Ada jugak lah geng kan. 

Lagi ?? Ada jugak pelajar dari Sabah bah. hehe. Kami panggil nya Ekah. hehe. Orang nya jenis yang lawak. Suka tengok dia gelak. Galok betui. Hahaha. Suara dia serak2 gituh. Seorang yang sempoi. Boleh di katakan ramai juga pelajar dari Kedah nih. Termasuk lagi dengan pelajar Johor. Orang kate Johor dengan N.Sembilan nih tak lah jauh mana. Sejam perjalanan jer. Kut. Aku tak pernah sampai Johor. Jadi aku tak tahu. hahaha. Kebetulan pulak, "abah" dari Johor jugak. Elok lah tuh. So tak heran lah if ramai jugak yang dari Johor. Ada jugak yang dari Selangor. Seronok sebenarnya jumpa dengan pelajar yang pelbagai negeri nih. Sebab mereka mempunya seribu satu sifat perangai jenis yang berbeza. Ada yang banyak bercakap. Ada yang jenis pendiam. Ada jenis yang pemalu. Ada juga jenis yang .... bla bla bla.. Bila kita melangkah ke dunia luar, kita akan berjumpa dengan pelbagai ragam manusia yang kita sendiri tak sangka. Mungkin pada korang yang ngah baca nih dah biasa dengan persekitaran luar. Contoh sejak F5 korang dah duduk asrama atau lepas habis F5 korang ke politeknik, duduk rumah sewa, masak sendiri, kemana sahaja sendiri, segala nya sendiri. Jadi korang lebih matang dalam persekitaran luar. Lain macam kami yang ambik F6 nih. Duduk rumah, makan minum mak ayah ada, pakaian masuk mesin, duit minta kat mak ayah. Hm hm hm. Mungkin ada sesetengah dari korang akan fikir yang kami nih tak matured. hm hm *apa yang aku merepek* Err.. 



Uish !!! Asal ......
yeah!! tuh lah sir kami. Lecture kami. Guru kami.
Tapi .....
Kenapa ....

Macam yang korang tengok berdasarkan gambar tuh. Aku pun tak tahu lah kenapa pihak kolej ambik nih ambik mereka sebagai lecture kami. Tapi diorang nih bukan calang2 lecture tau. Diorang ni berkelulusan PhD. Belajar kat UIA,Gombak. See... Alhamdullilah, aku masih boleh faham diorang nih. Bahasa B.I diorang nih bukan macam yang kita selalu dengar. Macam yang korang tahu language B.I nih ada banyak jenis. Termasuk lecture aku nih. Dia cakap dalam bahasa mereka ada 56 jenis bahasa. Fuh.. Macam kita lah Malaysia. Ada bahasa Kelantan, Terengganu, Kedah... bla bla bla. Sama jugak lah macam mereka. Masa hari first kelas, risau jugak kalau dapat lecture yang garang ker atau lecture yang straight ker. Tapi, Alhamdullilah. Kelas kami dapat sir yang baik,kelakar,dan sporting. Well tak lah teruk sangat bahasa BI diorang nih.



WOW !! 
Handsome tak??
Comel tak??
hehe. Tinggi kan.. 


Kelas kami mula pukul 9.00 pagi - 1.00 tgh non-stop. Fuhh~~ bayang kan 4 jam kelas. Belajar BI. Fuhh~~ Terkebil2 jugak lah kami. Yang kesian diorang yang duduk bahagian depan tuh lah. Tahan mata dari rasa mngantok! Hehe. Dan kami yang kat belakang nih main fon. Tak main fon kami tunduk tidur. Hihihi. Well~~ hahahaha. 


Tara!! Fokus pada nama aku. 
Tuh lah group aku.
No 13 adalah no kelas aku.




MR. ADAM ANDANI MOHAMMED
Yeah! itu lah nama lecture kami. 
Andani tuh adalah nama keturunan. 
Adam & Mohammed tuh name dia. 
So kitaorg panggil dia Sir ....



Ini buku hand book. Segalanya ada di dalam ini. 
Peraturan, No tel pengurus, .... 
So buku ini kami dapat semasa pendaftaran. 
Semua orang wajib lah ada. 



Pernah dengar tak laguh nih??
One moment in time
First dengar lagu nih mcm rasa macam bed song tuh. 
Tapi bila dengar setiap ayat dalam lirik tuh tersangat lah #deep 
Pemberi semangat jugak lah. 


Ini jadual kami dari 25 June - 3 August


Jadi sepanjang bulan puasa nih kelas untuk tgh tak ada. Jadi apa lagi kami balik bilik lepas tuh ZZZzzZz
Pada malam nya pulak ada kelas malam. Kelas malam nih lebih kepada preparation kami untuk concert yang bakal kami buat 14/7 nanti! Jadi nanti kan vedio dari aku nyea tentang apa yang kami buat. Jadi dalam kelas malam nih, kami lebih kepada bincang tentang tema group kami. Apa tema group kami??? ETHICS apa tuh ethics???? amboi semua nya aku nak terang kan. Korang ada internet kan.. So cari je Sir Geoogle. Dia ada je jawapan nye. Lepas tuh?? Dalam group tuh kami perlu sediakan LOGO, ICON, NAME GROUP, BAJET, TAGLINE... So nampak senang jer kan.. Kalau korang student dari U, Politeknik... bla bla bla mungkin pada korang benda ni biasa jer. 'ala logo je pun. Itu pun nak kecoh. podahh !!! " *tunduk malu* Aku ni student STPM jer. Mana lah ada pengetahuan yang luas. Hm hm hm. Nak berfikiran di luar kotak. 




"Fikir kan sesuatu yang orang lain tak terfikir nak fikir"

Iye itu lah big lecture kami ingin kan. Kami panggil dia Mis Jus. Jadi kali pertama kami present depan dia, logo, icon, name group di REJECT ! Frus jugak lah. Hahahaha. Tapi relax lah.. "Setiap kesusahan tuh akan terselit kesengan yang tak di duga" Jadi kami bincang lagi. Aku?? Aku minta tolong kawan2 aku yang aku rasa dapat membantu, yang mempunyai idea yang tak di duga. Dapat lah sikit. Jadi tarikh sebetul betul betul nya akan kami buat show ialah 14/7/2104. Iyup minggu depan kami buat concert ! Actually kami ada 4 concert. Yang pertama yg ini lah. Yang kedua drama, yang ketiga uji bakat menyayi english song dan penilai nya..., tau tak siapa?? bukan calang2 orang. DATO HATTAN YUP !!!!! Yang nyayi lagu Gadis Jolubu tuh ft dengat Waris tuh. YEAH !!!!! Setiap individu terlibat dengan uji bakat nih. WAJIB!!!!!!!! Aku nak nyayi english song?! hahahah malay song pun aku tak lepas ini kan pulak english. Bila sebut pasal nyayi nih terus teringat kat kawan aku sorang nih. EG ! iyup! Dia nih minat betul nyayi. Rase nya kalau dia ada kat sinih, mesti dia exicited dapat pi ujibakat dgn Dato Hattan nih. Concert yang terakhir ....... aku tak ingat lah dia cakap apa. Tapi jangan risau, aku akan cuba update dari masa ke semasa kat sini. hehe. 



Ini pulak jadual aku selepas bulan puasa. 
Yeah!! Akan ada kelas pada waktu tgh. 
Argh!!! panas2 tuh nak g kelas??
Macam mana lah. huhu. 
T_T


Yang laki tuh lah mentor kami. So ini lah keadaan kami. 


Ini bahagian kelas pagi. Kelas kami biasa2 jer. 
Tak lah gah macam kat u tuh. 



Hmmm hmmm *tutup muka* 
Iye aku tahu. 
Semak sangat logo tuh. 
Iye iye aku tahu. 
*tunduk muka*


Ini lah group perempuan kami. Yang lelaki dua orang jer. 
.
.
.
.
.
.
.
  


Ini lah contoh keadaan kelas aku. 
T_T


Okey lah erk. Aku rasa mungkin satakat nih jer kisah cerita live aku.
Kalau ada yang terbaru aku info korang erk.
Doakan aku baik2 sahaja di sinih. Doa kan aku juga semoga perjalan menuntut ilmu selama 2 bulan ini berjalan dengan lancar dan semoga segalanya tidak menjadi sia2. 
AMIN !!


Salam sayang rindu orang Ipoh

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Assalamualaikum















4 comments:

Unknown said...

lecture hang foreigners ye?? dari mana?

Nadiah Jer said...

Dari Ghana. Dia ni bru hbs PhD. Dari UIA GOMBAK

Nadiah Jer said...

Dari Ghana. Dia ni bru hbs PhD. Dari UIA GOMBAK

Unknown said...

Kt pon dpt sir adam and mentor Pak Su~still in IBI

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy