Pages

Friday, 16 May 2014

Selamat Hari Guru !!

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

16 MAY 2014 YEAY! Pada tarikh ini jatuh nya hari dimana kita perlu  menghargai semua guru-guru cikgu-cikgu sir-sir tokguru semua bagai. Termasuk aku?? Iye termasuk aku. Sekarang aku di gelar sebagai USTAZAH MATON ! *gelaran yg tak rasmi* Jadi lah kalau sekadar nak buat pengalaman. 



ヾ(^∇^)ヾ(^∇^)ヾ(^∇^)
"Jadilah orang yg mengajar,
atau orang yg belajar,
atau orang yg mendengarkan,
atau orang yg menyukai,
dan janganlah engkau menjadi orang yg kelima, 
maka nescaya engkau binasa"

SELAMAT HARI GURU 


Apa aku dapat hari guru nih??? Alhamdullilah ada lah sorang dua budak yg sudi bagi hadiah. hehe. Pada aku, aku tak minta semua tuh. Cukup lah sekadar diorang suka aku, suka cara aku mengajar diorang, suka cara layan diorang dan diorang happy dengan aku. Itu pun dah cukup. Tak minta pun hadiah bagai tuh, tapi orang dah nak bagi kita terima. hahaha! *muka tak malu*



Taaaaaraaaaaaa !!!!!!!!!!!!!
Merasa juga aku dapat hadiah hari guru !
thanx dear sbb still ingat ustazah ! 
Insya Allah akn ustazah jaga hadiah mu ini. 
tsktsktsktsk 

Iye lah kan ni kali pertama aku sambut hari guru sebagai seorang GURU. haha. Seronok?? harus lah. Kini aku faham aku mengerti kenapa kita perlu menghargai guru kita. Iye sebab mereka berkorban segala nya untuk kita. Korban masa tenaga dan suara. hahahahaha.. 




┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓┏(・o・)┛♪┗ (・o・) ┓

Salah satu kad ucapan yg aku terima dari seorang pelajar 
AINNUR NAJIHA
Seorang pelajar yg aktif. Petah bercakap. Tahu segala benda. Comfedent dengan jawapan dia bila menjawab. Tapi kadang2 agak cerewet plus tak duduk diam2. hahaha


Banyak betul makanan petang tuh. Tambah pulak aku ada bawak spageti. Fuh~ bertambah lagi makanan. Tak ramai budak yg  pandai makan spageti. hihi. Diorang ingat itu mee. hahaha. Ada yg tambah sampai dua kali. Sedap mungkin. haha. Ada yg pilih untuk makan nasi. Mungkin sbb memang semulajadi tak makan spageti atau memang kat rumah mak tak pernah masak. Apa2 pun aku happy tengok diorang. Ada yg tak habis. Buang. Sayang kan. Tak pe lah. Budak2 bukan boleh paksa2. Tambah lg dengan kek. Ustazah yg keje sekali dengan aku tuh cakap, sebelum kami datang ada 10 biji kek budak bawak. hahaha. Memang stock untuk dua hari. hahaha. 



Ada budak yg bawak nuget,kuih,donut,..
hahaha lapar pulak tengok makanan nih. hahaha
jemput tengok. 

( ^-^)_旦” ( ^-^)_旦”


Kek pulak comel2. haha. Setiap kek mesti ada tulis "SELAMAT HARI GURU DARI ....." . Kek dari diorang sedap2 belaka. hahaha. Even just kek span tapi sedap. hahaha. Iye lah dah orang bagi sedap lah kan. 



"Jika hari ini seorang perdana menteri berkuasa,
Jika hari ini seorang raja menaiki takhta,
Jika hari ini seorang presiden sebuah negara,
Jika hari ini seorang ulama yang mulia,
Jika hari ini seorang peguam menang bicara,
Jika hari ini seorang penulis terkemuka,
Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa,
Sejarah nya dimulakan oleh seorang GURU biasa,
Dengan lembut sabar nya mengajar tulis baca"

...."Guru Oh Guru"
Usman Awang....





-THE END-


Alhamdullilah selesai juga kisah cerita pengalaman aku yg tak berapa nak bagus yg tak berapa hebat seperti kisah hidup kalian yg lagi gah. Walau apa pun aku syukur dengan pengalaman yg aku miliki sekarang. 
Ada kisah yg lagi bagus yg aku nak cerita kat korang. Tentang tadika juga. haha. 
Insya Allah kita berjumpa lagi di post yg akan datang. sekian wsalam.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥




0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy