Pages

Thursday 7 January 2016

Manusia

Iye manusia. Kau aku kita smua manusia. Mempunyai ragam yg sama. Nak kan perhatian. Mahu semua benda ikut apa yg kita inginkan. Yg sentiasa rasa semua kita sentiasa betul. Yg rasa diri ini yg terbaik seolah2 tak pernah buat salah. Hmmm

Iye manusia. Kau aku kita semua manusia. Yg memang mempunyai perasaan semulajadi yg di kurnialan. Alhamdullilah. Perasaan sayang. Cinta. Benci. Marah. Sakit hati. Cemburu. Fed up. Rimas. Sedih. Kecewa.

Iye manusia. Kau aku kita semua manusia. TAK AKAN PERNAH TERLEPAS DRPD MENJADI SEORANG PELUPA. Ia pelupa atau lupa. Yg lupa kenapa kita hidup. Yg lupa kenapa belajar. Yg lupa kenapa kita boleh jadi mcm ni hari ini. Ia manusia itu sering lupa. Lupa bahawa di saat kita bergembira bersuka ria bergelak ketawa ada org lain yg sedang bersedih meraung mengenangkan hidup mereka tak seindah kita pada hari ini. Ia manusia sering lupa. Lupa bahawa dia pernah menjadi sebahagian drpd hidup org lain.

Iye manusia. Kau aku kita semua manusia. Manusia yg sering lupa apa mksd HARGAI. Manusia hargai bila ia mula tiada disisi lg. Iye manusia lupa utk menghargai orang sekeliling. Cepat lupa segala kebaikan kesusahan kesenangan yang pernah dilakukan bersama. Kenapa??? Sbb memang manusia itu cepat LUPA. Ia mula dtg apabila ia di perlukan. Kenapa??? Sbb itu g sifat manusia tidak  apa itu HARGAI.

Iye aku tahu. Aku juga manusia. Aku juga mempunyai sifat itu. Sentiasa ada. Salam. 🌹

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy